Durant el primer any des de l’aprovació de l’Estratègia, que coordina CIMALSA, s’han iniciat 31 de les 60 mesures previstes El document té la finalitat d’impulsar un sector més eficient, multimodal, digitalitzat i compromès amb el territori i la societat En el primer any de recorregut de l’Estratègia Logística per a la Internacionalització de l’Economia Catalana 2020-2040 s’han iniciat 31 de les 60 mesures previstes, tres de les quals ja han finalitzat. Així ho afirma CIMALSA, empresa pública de la Generalitat de Catalunya que promou, desenvolupa i gestiona infraestructures i centrals per al transport de mercaderies, la logística i la mobilitat i que, per encàrrec dels Departaments de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori i d’Empresa i Treball, és responsable de la implementació i coordinació de l’Estratègia. El document, aprovat pel Govern el 9 de febrer de 2021, té com a principal objectiu enfortir el sistema logístic per contribuir a la internacionalització de l’economia catalana i configurar un sector més eficient, multimodal, digitalitzat i compromès amb el territori i la societat a partir dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). Per a la seva elaboració i desenvolupament s’ha creat un model de governança, en el qual el Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, d’una banda, i el Departament d’Empresa i Treball, de l’altra, ocupen respectivament la presidència i vicepresidència i CIMALSA coordina l’Oficina Tècnica. S’ha comptat amb la participació de més de 200 persones i institucions i s’han constituït 5 grups de treball encarregats de vetllar pel compliment dels 19 projectes i les 60 mesures definits. En el context de l’Estratègia s’emmarquen actuacions de referència per a la logística catalana, essent l’eix central el desenvolupament del Corredor Mediterrani i els seus ramals. El text
Veure totA LOGIS Empordà s’han venut la totalitat de les parcel·les i a LOGIS Montblanc s’ha comercialitzat ja la meitat de la plataforma logística CIMALSA impulsa de forma gradual la dotació d’intel·ligència artificial a totes les plataformes que gestiona L’aposta per la multimodalitat i el ferrocarril com a mitjà de transport per contribuir a la descarbonització, una qüestió prioritària el 2022 CIMALSA, empresa pública de la Generalitat de Catalunya que promociona, desenvolupa i gestiona infraestructures i centrals per al transport de mercaderies, la logística i la mobilitat destinarà durant el 2022 un total de 4,5 milions d’euros per al desenvolupament dels projectes previstos per aquest any. LOGIS Montblanc és una de les principals plataformes en què se centrarà l’empresa durant els pròxims mesos. En la primera fase de comercialització s’han venut la meitat de parcel·les i, enguany, CIMALSA portarà a terme la redacció dels projectes d’urbanització i de reparcel·lació. Un cop aprovats, licitarà i executarà les obres d’urbanització, que s’iniciaran el 2023. Enguany, LOGIS Empordà centrarà també les actuacions de CIMALSA, on s’han venut o reservat la totalitat de parcel·les i, juntament amb l’Incasòl, CIMALSA treballa en la seva ampliació. Serà un sector logístic d’aproximadament 40 hectàrees vinculat a la futura terminal ferroviària del Far d’Empordà, actualment en fase d’estudi. A més d’aquestes dues actuacions en LOGIS -plataformes amb possible connexió ferroviària-, CIMALSA està impulsant la dotació d’intel·ligència artificial a totes les infraestructures que gestiona i crearà un centre de control que en centralitzarà la gestió. Així doncs, aquest sistema, ja incorporat a la CIM Vallès, es farà extensiu a la resta d’instal·lacions per obtenir dades d’activitat econòmica i del sector del transport en temps real. Quant als Truck Centers –cent
Veure totLa plataforma logística compta amb dos punts de recàrrega ultraràpida que permeten la càrrega completa en només mitja hora El nou servei s’alinea amb la voluntat de CIMALSA de contribuir a avançar en la descarbonització de la mobilitat La Central Integrada de Mercaderies La Selva, promoguda i gestionada per CIMALSA, empresa pública de la Generalitat de Catalunya que promociona, desenvolupa i gestiona infraestructures i centrals per al transport de mercaderies, la logística i la mobilitat, incorpora des d’ahir una nova estació de recàrrega de vehicles elèctrics. L’estació, implementada per part de IONITY, compta amb dos punts de recàrrega ultraràpida de vehicles elèctrics (fins a 350 kW), que permeten la càrrega completa del vehicle en només mitja hora. El nou servei, accessible a tot el públic, vol facilitar el trànsit de vehicles elèctrics en una zona amb un gran flux de trànsit i, alhora, s’alinea amb la voluntat de CIMALSA de contribuir a avançar en la descarbonització de la mobilitat. La CIM La Selva se situa just a l’entrada de l'Aeroport de Girona-Costa Brava, en un punt estratègic de la xarxa viària i ferroviària catalana, on conflueixen el corredor mediterrani amb l’eix transversal, l’AP-7 i l’A-2. En concret, es troba als municipis de Riudellots de la Selva i Vilobí d’Onyar, amb una superfície de 22,5 hectàrees i que compta amb 14 empreses instal·lades que generen 450 llocs de treball. A més, inclou un Centre de Serveis i Innovació Tecnològica per a la promoció d’activitats d’innovació i formació a transportistes, gestionat per Asetrans, l’Associació de Transportistes de Girona. Aquesta plataforma és un exemple del compromís de CIMALSA amb la sostenibilitat i els Objectius de Desenvolupament Sostenible, tot apostant per un model energètic basat en fonts renovables: des de l’any 2008, CIM La Selva disposa d’una instal·lació de plaques fotovoltaiques que
Veure totEl projecte implica un trajecte de més de 1.400 quilòmetres entre la seu de Freixenet a Sant Sadurní d’Anoia (Catalunya) i Alsheim (Alemanya) Des de CIMALSA es treballa per donar continuïtat al projecte i establir un servei regular amb noves destinacions El Clúster Ferroviari In-Move by Railgrup, presidit per Cimalsa, el Clúster Vitivinícola Català INNOVI, i el Comitè de Serveis Multimodals han impulsat una prova pilot per promoure el transport multimodal al sector utilitzant el ferrocarril com a mitjà de transport per reduir el trànsit per carretera i les emissions de CO₂. A partir de la col·laboració d’INNOVI, que ha facilitat el coneixement i la coordinació de les empreses del sector, l’empresa Freixenet ha dut a terme el primer enviament d’11.100 litres de cava a Europa des de Sant Sadurní d’Anoia (Barcelona) fins al municipi d’Alsheim, a Alemanya utilitzant el transport ferroviari en el màxim recorregut possible. El recorregut, de 1.434 quilòmetres, un total de 1.334 s’han realitzat per ferrocarril, fet que ha comportat una reducció del 92% de les emissions de CO₂ respecte al transport per carretera. A més, la prova ha permès dur a terme la traçabilitat i el control de la temperatura del producte durant tot el trajecte i, per primera vegada, la documentació del transport s’ha creat en format electrònic, amb un estalvi del 24% del cost administratiu, i fent un pas endavant en la digitalització de les empreses. La responsable de medi ambient de Freixenet, Gloria Martí, manifesta que “els resultats d’aquesta prova pilot són esperançadors, ja que aquest transport suposa un estalvi del 92% de les emissions de CO₂ si es compara amb el transport per carretera”. “Com a companyia que exporta més del 80% del seu producte, seguirem explorant aquesta opció per contribuir en l’objectiu de reduir el nostre impacte ambiental i aconseguir una societat climàticament neutra”, de
Veure tot