CIMALSA, empresa pública de la Generalitat de Catalunya que promou, desenvolupa i gestiona infraestructures i centrals per al transport de mercaderies, la logística i la mobilitat, ha adjudicat el servei de control d’accés nocturn i de caps de setmana del LOGIS Bages al Centre Especial de Treball (CET) Emiser en una licitació oberta a tot tipus d’empreses. Aquest CET, amb seu a Barcelona, té més de 30 anys d’experiència en la inserció laboral de persones amb diversitat funcional, principalment realitzant tasques de neteja, manteniment, jardineria i serveis auxiliars. En aquest cas, Emiser ha integrat un equip format per tres persones amb diversitat funcional de la mateixa comarca, a les qual se’ls ha ofert una formació per desenvolupar les tasques a la Plataforma logística LOGIS Bages, ubicada al Polígon Industrial Els Plans de la Sala de Sallent. El contracte de serveis, en vigència des del dilluns 18 de setembre, té una durada d’un any i mig. Les tasques es desenvolupen durant les nits de dilluns a divendres i 24 hores els dies festius i el cap de setmana. Aquesta contractació complementa el servei de control diürn que actualment ja té la plataforma logística del Bages. El contracte de serveis inclou la verificació del recinte, la comprovació del funcionament de les instal·lacions i el control d'accés al recinte.
Veure totLa parcel·la de serveis de la CIM El Camp, gestionada per CIMALSA, comptarà aviat amb una electrolinera, que posarà en marxa IONITY, un cop s’hagin enllestit les obres que ja han començat. Es tracta d’una estació ultraràpida amb sis carregadors de 350 kW, una de les més potents de la demarcació de Tarragona. Aquesta serà la segona electrolinera de IONITY en una central de CIMALSA, la primera va entrar en funcionament el desembre del 2021 a la CIM La Selva, amb dos punts de recàrrega ultraràpida, que per cobrir la demanda s’han anat ampliant fins als sis punts ultraràpids actuals. A Catalunya, IONITY ja té 3 estacions en servei i al conjunt de l’Estat són més de 30 les localitzacions en operació. La instal·lació d’electrolineres en espais gestionats per CIMALSA forma part del Pla Estratègic de l’empresa per impulsar millores mediambientals en les infraestructures que gestiona, amb la instal·lació de punts de recàrrega elèctrica en els CIM El Camp, Vallès i La Selva, així com en l’aparcament Truck Castellar. Una mostra del compromís de CIMALSA amb la sostenibilitat i l’aposta per un model energètic basat en fonts renovables, amb l’objectiu d’afavorir la circulació de vehicles elèctrics en zones de gran densitat de trànsit i alhora contribuir a la descarbonització de la mobilitat. En aquest cas concret, la nova electrolinera està ubicada estratègicament entre les ciutats de Tarragona i Reus, a la sortida 1156 de la A-7 i només a 3 minuts de la AP-7. En aquesta línia, Isaac Albert i Agut, president de CIMALSA destaca que un dels objectius de l’empresa és “ajudar a descarbonitzar l'economia per avançar cap una economia global de baixes emissions. Una oportunitat per ser més competitius, crear riquesa, llocs de treball i millorar la qualitat de l'aire". De la seva banda, Allard Sellmeijer, Country Manager Spain & Portugal IONITY, apunta que “en un món on la necessitat de reduir la nostra empremta de c
Veure totCIMALSA, l’empresa pública de la Generalitat de Catalunya que promou, desenvolupa i gestiona infraestructures i centrals per al transport de mercaderies, la logística i la mobilitat, ha dut a terme aquesta tarda la jornada Quo Vadis amb el títol Un mapa europeu de la logística multimodal, mite o realitat. Els sotsdirector de Hubs Ferroviaris i Planejament, Simó Batlle i Blanco, ha presentat algunes de les dades de l’Observatori de la Logística, com la que evidencia que “si només considerem els costos externs (emissions, soroll, accidents...), el ferrocarril és competitiu envers la carretera a partir de només 80 quilòmetres”, quan sempre es parla que la competitivitat és a mitjana i llarga distància. Així, Batlle ha afegit que és importantíssim disposar de dades en l’àmbit europeu per poder “promoure aspectes, com ara la sostenibilitat, i alhora millorar l’eficiència de les terminals”. Actualment no existeix una base de dades generals d’àmbit europeu, més enllà de casos particulars com el mateix Observatori de la Logística, de CIMALSA, o l’Observatori Ferroportuari d’Espanya Port de Barcelona, que avui també ha participat en la jornada, amb la presència de Jordi Torrent, cap d’Estratègia i president del Grup de Treball de Logística Multimodal d’In-Move by Railgrup. Batlle ha indicat que “disposem de moltes dades, però necessitem dades internacionals de qualitat i, alhora, cal posar-les en el mercat, que tots els agents de la cadena logística hi tinguin accés”, de manera que es puguin prendre les decisions adequades i, alhora, promoure la multimodalitat i les terminals ferroviàries per ser més eficients i eficaços. La jornada ha continuat amb una taula rodona en què han intervingut representants de Tenalach Consulting, Galician Logístics Cluster, Eurecat Centre Tecnològic de Catalunya i el Port de Barcelona, coordinada i moderada per Batlle i pel director d’In.Move by Railg
Veure totCIMALSA, l’empresa pública de la Generalitat de Catalunya que promou, desenvolupa i gestiona infraestructures i centrals per al transport de mercaderies, la logística i la mobilitat, estudia la viabilitat d’una LOGIS de distribució urbana que tingui l’origen en el ferrocarril i arribi a la ciutat de Barcelona amb vehicles sostenibles. Ho ha explicat Jordi Fornós i Assens, director de Consultoria i Relacions Internacionals de CIMALSA durant l’Àgora Intralogística, que ha tingut lloc aquest matí en el marc del Saló Internacional de la Logística (SIL). Amb el títol El ferrocarril i la distribució urbana; una LOGIS DUM a l’àrea de Barcelona?Té sentit?, també hi ha participat Efrain Larrea, Logístics Manager de MCRIT. Actualment, CIMALSA està analitzant si aquesta plataforma ferroviària seria útil i si els agents de la cadena logística estarien disposats a fer-la servir i quines condicions hauria de tenir perquè els fos rendible i els interessés participar-hi. En aquest sentit, Fornós ha destacat que “no hi ha precedents d’un sistema de distribució urbana amb base al ferrocarril, més enllà d’un projecte a Villaverde (Madrid) que encara no és operatiu”. Així mateix, l’empresa pública busca quines localitzacions serien les més adequades i que ja tinguin plataforma ferroviària. Una de les que s’estan analitzant és Can Tunis. Fornós apunta que “ja té vies, no queda massa lluny de Barcelona on seria possible arribar-hi amb vehicles sostenibles com furgonetes o bicicletes elèctriques”, però de moment s’estudien altres opcions. Es calcula que l’estudi del projecte estarà acabat durant el segon semestre d’aquest any. D’altra banda, Jordi Fornós també va participar ahir dijous en l’Àgora Transport, on es va tractar sobre els reptes d’ampliar la càrrega logística aèria tant a l’aeroport de Barcelona com als aeroports secundaris.
Veure tot