CIMALSA estudiarà la demanda del transport per ferrocarril a la CIM Vallès per a la implementació d’una central intermodal

CIMALSA estudiarà la demanda del transport per ferrocarril a la CIM Vallès per a la implementació d’una central intermodal

  • L’empresa ha celebrat amb el sector logístic el 25è aniversari de la CIM Vallès
  • Amb més de 3.000 llocs de treball, la CIM Vallès acull més de 60 empreses i gestiona, aproximadament, 13,1 milions de tones de mercaderies cada any

 

CIMALSA, juntament amb la Supracomunitat de Propietaris de la CIM Vallès, ha celebrat amb el sector logístic el 25è aniversari de la primera plataforma logística de Catalunya en un acte al Castell de Mogoda, a Santa Perpètua de Mogoda, que ha reunit autoritats, personalitats del sector, representants d’empreses i persones vinculades a la CIM Vallès des dels seus inicis.

En el transcurs de l’acte, Ricard Font, secretari general del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, ha destacat que “la història de la CIM Vallès és un cas d’èxit perquè sorgeix de la col·laboració entre iniciativa pública i privada”. Font ha fet referència a la importància d’impulsar el ferrocarril per complementar el transport de mercaderies per carretera i ha assegurat que “és un canvi, però l’hem d’assumir, i si ho fem bé i ho fem plegats, és una història d’èxit”. El secretari general ha afegit que “el tren és el futur i, d’una manera determinada, és lluitar contra el canvi climàtic”.

D’altra banda, Enric Ticó, president de CIMALSA, ha fet un agraïment especial a la Generalitat de Catalunya i a CIMALSA per liderar el desenvolupament de la xarxa logística més important de Catalunya, així com a l’Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda, i ha fet èmfasi en què, un cop comprovat el gran potencial de la central, cal fer un pas endavant. Ticó ha anunciat que “des de CIMALSA, analitzarem la demanda potencial de l’ús del transport intermodal a la CIM Vallès, tenint en compte l’origen i el destí dels trànsits actuals i la situació de les infraestructures per, si s’escau, posar en servei una terminal intermodal en clau ferroviària”.

El president de la Supracomunitat de propietaris de la CIM Vallès, Marcos Prieto, ha ressaltat la trajectòria de la CIM Vallès i n’ha elogiat el seu model. Prieto ha volgut posar en valor que “el fet que sigui un polígon pensat per a la logística implica que s’hi trobin molts operadors i que s’estableixin sinergies per aconseguir un millor rendiment i efectivitat que no es donaria si no estiguessin tan a prop uns i altres”.

L’inici del model logístic català

La CIM Vallès va ser el primer centre estratègic de distribució del país i va establir les bases del model logístic català. Es tracta d’una central de referència per al sector, on es gestionen, aproximadament, 13,1 milions de tones de mercaderies cada any. A més, el seu efecte positiu sobre el territori i l’economia local és evident: es tracta d’un centre generador d’ocupació al Vallès, amb més de 3.000 llocs de treball, i que acull més de 60 empreses. A més, tot i que l’ocupació és del 100%, la demanda d’empreses per instal·lar-s’hi és contínua.

En un inici, amb la seva construcció, l’objectiu era desenvolupar l’activitat empresarial del sector del transport i distribució de mercaderies. Actualment, per a un sector que representa el 15% del PIB i que és una peça clau de l’economia catalana, els reptes se centren en la descarbonització, la digitalització i l’aposta inequívoca per la sostenibilitat.

Es tracta d’una iniciativa pública que fa 25 anys va ser innovadora pel seu model de gestió compartida i que ha estat un cas d’èxit de col·laboració publicoprivada, en el qual el sector privat assumeix l’activitat i CIMALSA, empresa pública de la Generalitat de Catalunya adscrita al departament de la Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori, assumeix la gestió del centre, garantint la conservació i bon funcionament.

 

Adjuntos

Tornar enrere