CIMALSA ofereix un servei de consultoria amb solucions a mida per pujar les mercaderies al tren

CIMALSA ofereix un servei de consultoria amb solucions a mida per pujar les mercaderies al tren

CIMALSA ha començat la seva participació al Saló Internacional de la Logística (SIL), que se celebra des d’avui 5 fins divendres 7 de juny a Fira de Barcelona, amb la Jornada Quo Vadis Mercaderies, organitzada conjuntament amb In-Move by Railgrup. L’empresa pública de la Generalitat de Catalunya que promou, desenvolupa i gestiona infraestructures i centrals per al transport de mercaderies, la logística i la mobilitat, ha dut a terme la sessió sota el títol ‘Competitivitat multimodal real: vies, trens i serveis’.

La jornada ha comptat amb una taula rodona, coordinada i moderada pel director de consultoria i projectes internacionals de CIMALSA, Jordi Fornós, en què han intervingut Nuria Lacaci, secretària general de l’Asociación de Cargadores de España, Begoña Laibarra, directora general de SQS, Aristarco Tomás, director general de Tenalach Consulting, i Ricard Vendrell, cap de l’oficina de representació d’HUPAC.

Durant la sessió s’ha plantejat la necessitat que tenen les empreses de transformar la seva cadena de distribució a un sistema més ecològic i sostenible i que alhora sigui competitiu. S’ha qualificat el moment actual com a punt d’inflexió per traslladar les mercaderies al ferrocarril. Aquestes cadenes logístiques multimodals han de tenir en compte tots els seus vessants i han de contemplar diversos sistemes de transport: aeri, marítim, ferroviari i viari, com ha destacat Aristarco Tomás, de Tenalach Consulting.

El concepte multimodal requereix que hi pugui haver un funcionament amb un model de finestreta única, amb un sol interlocutor que ofereixi transparència i garantia i que permeti conèixer on és la mercaderia a cada moment. En aquesta línia, al llarg de la taula rodona, Fornós ha explicat el servei de consultoria que des de CIMALSA s’ofereix i que permet a les empreses obtenir una solució dissenyada a mida de les seves necessitats amb l’objectiu que les mercaderies pugin al tren, afavorint en la descarbonització de les carreteres.

L’objectiu és que cada client i cada carregador pugui canviar de mode, amb una part dels seus volums que es traspassi a un altre sistema de transport menys contaminant. D’aquesta manera, i sota el disseny personalitzat de la cadena logística per a l’empresa s’aconsegueix una reducció de les emissions de gasos amb efecte hivernacle.

Es tracta d’un servei del qual ja se n’ha fet una prova pilot molt exitosa, com és la de Freixenet, que transporta la seva mercaderia fins a Alemanya amb tren. Si bé l’empresa ha d’adaptar la seva càrrega, la descarbonització de les carreteres requereix que les empreses trobin facilitats per fer la transició pel que fa a les terminals multimodals, la garantia i la transparència de les dades.

Presentació del llibre ‘La descarbornització ferroviària’

Durant la primera jornada del SIL s’ha presentat el llibre ‘La descarbonització ferroviària. Present i futur de la logística a Catalunya’, escrit per Joan Carles Salmeron i publicat amb el suport de CIMALSA, en un acte presentant per Marc Sanglas, secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat de Catalunya. La presentació s’ha fet a l’estand de CIMALSA.

El llibre exposa, descriu i explica els serveis ferroviaris i les tecnologies més modernes que, per tota Europa, estan contribuint a descarbonitzar el transport de mercaderies, amb casos d’èxit que es poden portar a terme a Catalunya. També dona les claus sobre les etapes i les propostes per a un futur logístic sostenible i per on passa la descarbonització ferroviària.

Adjuntos

Tornar enrere