Aquest matí s'ha celebrat la primera reunió de treball conjunta entre CIMALSA, el Banc Europeu d'Inversions (BEI), l'EPEC (European PPP Expertise Centre) i els consultors especialitzats per estudiar les terminals ferroviàries multimodals a la seu del Departament de Territori, a Barcelona. Aquesta reunió de llançament de projecte és el resultat del treball desenvolupat per CIMALSA, la Secretària de Mobilitat i Infraestructures i el Govern de la Generalitat per aconseguir un dels reptes més ambiciosos i alhora més necessaris a la logística: la descarbonització de la cadena de transport que passa per fer pujar les mercaderies al tren, en un sistema multimodal de transport, i per contribuir a la internacionalització de l'economia catalana. A través del contracte signat entre CIMALSA i el BEI, mitjançant l'EPEC, per dur a terme l'estudi del desenvolupament, construcció i explotació de les terminals ferroviàries des de l'àmbit de col·laboració publicoprivada es dedicarà un milió d'euros del BEI perquè aquestes terminals intermodals siguin una realitat en un termini breu de temps. Aquest contracte preveu l’anàlisi de quatre terminals estratègiques per a Catalunya: Plana de Lleida, Terres de l’Ebre, Vilamalla-Empordà i Penedès. Isaac Albert i Agut, President Conseller delegat de CIMALSA ha obert la jornada de treball afirmant que “la promoció de la multimodalitat i la descarbonització del transport de mercaderies és un element estratègic en el desenvolupament i la competitivitat de l'activitat econòmica del país i de les seves empreses. Apostem decididament per una estratègia de terminals multimodals amb la participació dels ports, gestionades per una empresa pública i amb la participació de les empreses privades avançant a l'equilibri territorial”. Catalunya és un node de transport i de logística de mercaderies de primera magnitud. És un territori d'alta producció industrial, un sector terciari d
Veure totCIMALSA, empresa pública de la Generalitat de Catalunya que promou, desenvolupa i gestiona infraestructures i centrals per al transport de mercaderies, la logística i la mobilitat, ha signat un conveni de col·laboració amb la Fundació Banc dels Aliments de Barcelona pel qual se cedeix un espai de magatzem dins les instal·lacions que CIMALSA disposa a la CIM Vallès, a Santa Perpètua de Mogoda. D’aquesta manera, l’entitat pot emmagatzemar tot el material previ que necessitarà per a la celebració de la pròxima edició del 'Gran Recapte', un dels moviments ciutadans d’acció solidària més important que hi ha actualment a Catalunya i que mobilitza la ciutadania perquè participin de la marató del Banc dels Aliments i hi contribueixi. La Fundació Banc dels Aliments té com a objectius garantir la dignitat de les persones facilitant la seva alimentació i lluitar contra el malbaratament, així com combatre la pobresa alimentària.
Veure totOrganitzada entorn el títol La logística: propera estació, zero emissions, aquest matí s’ha celebrat al Palau Robert de Barcelona la jornada de Presentació de l’actualització dels indicadors de l’Observatori de la Logística, on a banda de mostrar quina és la situació actual del sector, s’han posat sobre la taula els principals reptes als quals la logística ha de fer front i s’han plantejat algunes de les solucions per assolir-les. L’Observatori de la Logística, que assoleix ja els 20 anys, és una bateria d'indicadors de competitivitat elaborat per CIMALSA i el Departament de Territori i que té l’objectiu de conèixer les demandes logístiques de les empreses i donar informació amb paràmetres reals i objectius, convertint-se en una eina eficient, oberta a tothom i que dona servei per a la planificació i la gestió del sistema. Enguany, i dins de la constant actualització de l’Observatori, no només s’ha anunciat millores d’imatge i usabilitat per als usuaris, sinó que també s’han presentat els dos nous blocs d’indicadors que inclou l’eina amb temàtiques actuals: la intermodalitat i l’economia circular. El primer inclou dades de costos unitaris (d’explotació, externs i totals) per a un seguit de combois ferroviaris que es compararan amb l’alternativa viària; mentre que en el segon indicador es calcularan les tones de cada tipologia de residu en funció del sector d’activitat que el genera i el sistema de tractament utilitzat. En un context delimitat pels objectius marcats per la Comissió Europea de reduir les emissions de gasos d’efecte hivernacle al sector logístic, des de l’Observatori s’ha posat èmfasi en un dels principals reptes de futur: la descarbonització del transport per carretera. Les dades mostren que no hi ha una estratègia definida per a la seva descarbonització, perquè el transport viari segueix sent la base de la logística de mercaderies, suposant el 76% de les tones l’any 2
Veure totWenea, operador líder de càrrega per a vehicles elèctrics a Espanya, anuncia un acord estratègic amb la CIM Vallès (CIMALSA) per implementar una xarxa de càrrega elèctrica pública, al servei de tots els usuaris del polígon. Aquest acord contempla el desplegament de vint-i-quatre punts de càrrega alterna (AC) i quatre punts de càrrega d'alta potència (HPC), amb una capacitat mínima de 100 kW. La durada de l'acord està establerta en 20 anys i s'espera que la posada en marxa es completi en un termini de 14 mesos. D'aquesta manera, els pàrquings ubicats a les zones comunes del polígon disposaran de places electrificades. A més, aquests punts de càrrega estaran disponibles per a tots els clients de Wenea a través de la plataforma. Enfocant-se en l'electrificació de la logística, aquest acord representa una valuosa aposta pel futur sostenible del polígon, on la CIM Vallès és un dels HUBs logístics més grans de Catalunya. Amb aproximadament 1.575.000 vehicles i 3.000 treballadors accedint al polígon anualment, la iniciativa cerca impulsar la mobilitat elèctrica i brindar solucions de càrrega eficients per a la creixent comunitat empresarial. Sergi Palmada, delegat d'expansió a Catalunya de Wenea, va expressar “Wenea treballa intensament per portar les solucions de recàrrega a tots els sectors claus en la descarbonització del transport. La logística juga un factor fonamental. Hubs logístics com la CIM Vallès seran un referent en l'oferta de solucions d'infraestructura de recàrrega, permetent a flotes industrials de llarga, mitja distància i darrera milla carregar per prestar servei als entorns metropolitans de Barcelona”. Isaac Albert i Agut, president i conseller delegat de CIMALSA, gestora de la CIM Vallès, destaca que “el transport, la mobilitat i la logística són activitats econòmiques i, per la seva pròpia naturalesa, són productores, en aquests moments, de moltes de les emi
Veure tot